marcus
per en 22 Setembre 2013
645 Vistes

Doncs després de vàries capes i fer com el de karate kid (dar cera, pulir cera) he acavat l'envernissat.


El procès consta de:

una primera capa de base que li dona color al violí, acostuma a ser una capa d'algun tint de color groc daurat que serveix de base general, perquè la base no sigui blanca. Jo no n'he posat perquè el meu vernís té un pigment incorporat que és daurat i per tant no necessitava tintar. Aquesta primera capa ha de penetrar a la fusta per tenyir-la.

Després de la base s'ha de posar un tapaporos perquè el vernís no entri a la fusta, aquest, ha de quedar per sobre.

Després ja venen les capes de vernís. El mètode utilitzat a Cremona pels grans mestres er: una capa de vernís transparent i després una capa de vernís amb pigment per anar colorejant, aixì successivament fins que s'aconseguia el color desitjat.


Jo bàsicament he fet servir aquest mètode i el resultat m'agrada molt.

Deixo doncs unes fotos del violí envernissat.

Es triga tant pel temps que triga en assecar-se cada capa.

 

 

Llástima que les fotos fetes amb el mòbil quedin tant malament!!!

 

Publicat a: Arts
marcus
Moltes gràcies, de veritat. No els venc perquè no sé qui me'ls podria comprar, trigo de 4 a 5 mesos a fer-los perquè ho faig quan arribo a casa de la feina (20:30 del vespre) i tampoc sé quan en podria demanar, com cobro les 100 hores aproximadament que em costa fer un violí...no compensa la feina s... Veure més
23 Setembre 2013
miquel pubill
pots intentar-ho...
23 Setembre 2013
Ness
has de comparar amb els que fan els xinos. Si sonen millor, ja saps els preu
23 Setembre 2013
marcus
De moment el violí segón que he fet sona millor que un xinès que costa 1000€, comparant-lo a una botiga a la que vaig i el petit també sona decididament millor que un xinès amb el que al vàrem comparar, en aquest cas, però, el xinès era de 150€ (dels petits)
23 Setembre 2013