Acabada la forma començo la tapa.
Aquesta és d'avet igual que el nostre amic violí i el procediment torna a ser el mateix, per tant no m'enrotllo:
La tapa la vaig comprar a maderas barber, a veure què tal funciona aquesta fusta.
Enganxo les dues meitats després de pulir amb un ribot els dos extrems per on aniran unides assegurant que és perpendicular a la base.
Una vegada enganxada (24 hores de repòs) marco un taladret amb aquesta fusteta que veieu que fa que em quefi perfectament vertical (si fes el forat a ull segur que em queda tort). Aquest forat el faré passant i després posaré la forma a sobre i continuaré el foradet fins els tacs superior i inferior. Això em pemetrà marcar el contorn de les tapes i que després no se'm moguin al enganxar tapes amb forma perquè en uniré primer les tapes i la forma amb un palet mitjanḉant els foradets:
Ja tinc dos punts de referència que em permetran situar la tapa sempre al mateix lloc en relació a la forma, ara toca marcar-ne el perfil i començar a fer la bombatura.
Quan vaig estar buscant informació i vaig contactar amb gent de tot el món per aconseguir un plànol molts em deien (apart de que no en tenien de plànol) que la fes a la meva manera, que inventés el que no sapigués i que improvitzés. Doncs heus aquí la primera cosa que canviaré respecte el plànol que al final vaig aconseguir
Com podeu veure estic fent servir una arandela per marcar el contorn a la tapa, això vol dir que, de fet, l'estic marcant però separada una miqueta respecte les parets dels aros i això ho faig perquè penso fer que, al igual que als violins, les tapes sobresurtin una miqueta de la forma, cosa que no passa amb les violes d'amore.
Amb el contorn ja retallat començo a rebaixar la alçada de la tapa per començar l'arquejat.